Тот басуға қарсы күрестің ғылыми білімі

Тот басуға қарсы күрестің ғылыми білімі

Мұндай тактиканы ҚМГ Инжиниринг сарапшылар тобының құрамында жобалау және талдау жөніндегі инженер Нұрсұлтан Әлжанов қолданады, ол біздің компанияда 2020 жылдан бері еңбек етіп келеді.

Нұрсұлтан – Еуразия ұлттық университетінің түлегі, аэроғарыштық техника саласындағы техникалық ғылымдар бакалавриаты бойынша оқыған. 2020 жылы Назарбаев Университетінде машина жасау ғылымдарының магистрі дәрежесін алып, оқуын аяқтады.

Нұрсұлтан өз кәсібін өте жақсы көреді, сондықтан жобалау және инжиниринг саласындағы білімін үнемі жетілдіріп отырады. Ол Advanced Computational Fluid Dynamics (CFD) және Heat Transfer, «Нейрондық желілер және терең оқыту», «Тәжірибе жүзіндегі TensorFlow», «Сандық өндіріс және жобалау», «Сандық әдістер», «Жетілдірілген өндірістік процестер мен стратегиялар», «Заманауи басқару инженериясы», «Ұлғайтылған статистика және ықтималдық» сияқты курстарын оқыған.

– Оқу барысында Назарбаев университетінде ғылыми зерттеулермен қатар айналыстым. Сондықтан менің академиялық дайындығым және жинақталған тәжірибем пәнаралық салада кейінгі белсенді қызмет үшін өзіндік бастама алаңына айналды, онда сандық әдістерді зерттеу мақсатында машина жасауда қолдануға болады, – деп жас инженер студенттік жылдарды еске алады.

Магистрлік диссертацияны зерттеу барысында Нұрсұлтан жоғары қаттылық пен жоғары демпферлік қасиеттердің технологиялық қолданылатын комбинацияларын көрсете алатын NiTi (нитинол)-металл-NiTi композитті жолақтарынан спутниктің бүйір панелін әзірлеумен айналысты. SMA (пішінді жады бар қорытпа) жоғары икемді қасиетіне байланысты тербелістерді оқшаулау үшін пассивті демпфирлеу кезінде нитинол мен алюминийден жасалған қабықшалар мен жолақтарды кірістіру арқылы күрделі арқалықтардың жаңа конфигурациясы табылды.

– Менің міндетім «ABAI» АЖ жұмыс істейтін ANSYS және MATLAB бағдарламаларында әртүрлі қалыңдықтағы арқалықтардың құрылымдық демпфирлеу мүмкіндіктерін болжау үшін есептеу құрылымын құру болды, мен алға қойған мақсатқа қол жеткізе алдым, – дейді Нұрсұлтан.

Жалпы, ҚМГ Инжинирингке келгеннен кейін сарапшы теңіз платформалары құрылымдарының беріктігін динамикалық және статикалық талдаудың әртүрлі түрлерімен жұмыс істеді, мұнай-газ саласындағы құрылымдар мен жабдықтардың материалдарын таңдауды жүзеге асырды.

Атап айтқанда, ол құбырлар мен оларға жақын жабдықтардағы қуыс тот басудың алдын алуға арналған көлік түрлеріне және көп фазалы модельдерге CFD талдауын жүргізді.

– ҚазМұнайГаз компаниясының жұмыс тәжірибесі бойынша құрамында шикі мұнай, су, H2S және CO2 газдары бар, нәтижесінде құбырлардың тот басуын тудыратын екі фазалы ағындардың сипаттамаларын зерттедім. Менің міндетім турбулентті ағымның жалғасуын және ағымның фазаларға бөлінуіне дейінгі қашықтықты анықтау болды.

LO-CAT жобасын іске асыру шеңберінде LO-CAT реакторын модельдеу және термиялық талдау бойынша жұмыс жүргізілді. Реактордың ерекшеліктері, бұл әртүрлі фазалары мен температураларымен оған кіретін көптеген құбырлар деп инженер түсіндіреді. Ағымдағы зерттеуге ANSYS Fluent көмегімен құбыр мен реакторды геометриялық модельдеу кіреді.

Нұрсұлтан сондай-ақ MATLAB бағдарламасындағы то басу тежегіштері ерітінділеріндегі иондардың деректері бойынша то басу деңгейін болжау жөнінде математикалық талдау жүргізді.

Және де, ABAI платформасында координаталарды орналастыру, QGIS бағдарламасын қолдана отырып, Өзен кен орнында құбырлар мен ұңғымаларды табу жұмыстары жүргізілді. Соңғы жұмыс Қаламқас – Хазар кен орындарының платформаларында пайдалануы жоспарланған іргетасқа жүктемені зерттеумен байланысты. Қазіргі уақытта инженер ұсынған тұжырымдаманы келісімдеу жалғасуда.

Бөлісу бағытындағы: